flikar

Tuesday, February 19, 2008

Inspirerande bilder!/Inspiring pictures!

English: Everybody need some inspiration sometimes, and why not get some new inspiration by looking at some pictures? I´m not that artistic but I´m going to share with you two pictures that inspire me.
At the first pictures you see Krishna when he lets mother Yasoda bind him with her love. It's very special to me since it was one of the first pictures I saw of Krishna and I thought it was amazing.
At the second picture you see my Gurudeva. Nobody inspires me like he does, if I just look at a picture of him all my inspiration comes back. This picture was taken last summer and it´s so beautiful. If you want some more inspiration from Gurudeva you can download his lectures from http://www.bapcast.org/.
And ofcourse you´re always welcome to Nimaihuset for further inspiration!
Gurudeva ki jay!
Haribolo!
/bhaktin Johanna

Svenska: Alla kan vi ibland behöva få lite inspiration, och varför inte få lite ny inspiration genom att titta på några fantastiska bilder? Jag är inte så konstnärlig av mig men jag tänkte dela med mig av två bilder som gör mig inspirerad.
På den första bilden ser ni Krishna som låter sig bindas av moder Yasodas kärlek, den är väldigt speciell för mig eftersom det var en av de första bilderna på Krishna som jag såg och jag tyckte att den var så obeskrivligt vacker.
På den andra bilden ser ni min Gurudeva. Ingen inspirerar mig som han gör, det räcker med att titta på en bild av honom så kommer all inspiration tillbaka. Just denna bilden togs i somras och den är så fantastiskt vacker. Vill du ha mer inspiration från min Gurudeva så hittar du hans föredrag på http://www.bapcast.org/.
Ni är självklart alltid välkomna till Nimaihuset också för ytterligare inspiration.
Gurudeva ki jay!
Haribolo!
/bhaktin Johanna

1 comment:

  1. Dunderextatiskt att se en blogg av Johanna igen, tack så mycket!

    ReplyDelete