flikar

Sunday, December 21, 2008

The science of relationships part 12 / Vetenskapen om relationer del 12



English: Part 12:

We need a relationship with Ishta-dev, the Lord of our heart. Searching for a relationship is essentially about finding a relationship with Him. Who is my Lord in this world? Whom do I want to obey? Whom should I worship? Whose happiness will be my happiness? Without the Lord of our heart we feel lonely even if there is a crowd around us. We cannot live happily without God, since we need Him.

In the material world I try to be my own lord and I also would like to rule over you. And you think in the same way. This is how constant quarrels and wars pervade our lives.

According to the science of devotion, if you have no master, you are like a stray dog. This sounds heavy, but the scriptures speak this way.

To be continued...

Svenska: Del 12:

Vi behöver ett förhållande till Ishta-dev, vårt hjärtas Herre. Att söka efter ett förhållande handlar i grund och botten om att finna ett förhållande till Honom. Vem är min Herre i denna värld? Vem vill jag lyda? Vem vill jag dyrka? Vems lycka är min lycka? Utan vårt hjärtas Herre känner vi oss ensamma även om vi är mitt i en folksamling. Vi kan inte leva lyckligt utan Gud, eftersom vi behöver Honom.

I den materiella världen försöker jag vara min egen herre och jag skulle också vilja bestämma över dig. Och du tänker på samma sätt. Detta är anledningen till att våra liv genomsyras av gräl och krig.

Enligt vetenskapen om hängivenhet, är du utan Herre som en herrelös hund. Detta låter tungt, men skrifterna talar som så.

Fortsättning följer...



.

No comments:

Post a Comment