flikar

Tuesday, August 5, 2008

Dreams and a prince / Drömmar och en prins



English: Last saturday we had a movienight after the saturday feast. We watched two movies and I would like to recommend both.

The first one was "What dreams may come" with Robin Williams, Cuba Gooding Jr. and others.

In one scene Albert (Cuba Gooding Jr.) teaches Chris (Robin Williams) about the metaphysical reality:

-So what is the "me"?
-My brain I suppose.
-Your brain ? Your brain is a body part. Like your fingernail or your heart. Why is that the part that's you?
-Because I have sort of a voice in my head, the part of me that thinks, that feels, that is aware that I exist at all.
-So if you're aware you exist, then you do. That's why you're still here.

The conversation takes place in a kind of "heaven" where Chris came after he died.

The next movie was "The Little Prince" from 1974. Here is one clip:



Svenska: I lördags efter festen hade vi filmkväll. Vi såg två filmer och jag vill rekommendera bägge två.

Den första var "What dreams may come" med Robin Williams, Cuba Gooding Jr. och andra.

I en scen undervisar Albert (Cuba Gooding Jr.) Chris (Robin Williams) om den metafysiska verkligheten:

-Så, vad är "jag"?
-Min hjärna antar jag.
-Din hjärna? Din hjärna är en kroppsdel. Som din nagel eller ditt hjärta. Varför är den delen du?
-För jag har någon slags röst i mitt huvud, delen av mig som tänker, som känner, som är medveten om att jag existerar över huvud taget.
-Så om du är medveten om att du existerar, så gör du det. Det är därför vi fortfarande är här.

Konversationen utspelas i en slags "himmel" där Chris hamnade efter sin död.

Den andra filmen var "The Little Prince" från 1974. Här är ett klipp:



-------------------------------------------


.

No comments:

Post a Comment